Commerciële intelligentie
Beschrijving
Vanuit zijn jarenlange ervaring als publiciteitsverkoper en later als salescoach in verschillende sectoren ( media, beton, hr-dienstverlening, kappersproducten, verzekeringen,…) heeft de trainer vastgesteld dat sommige verkopers beter scoren dan anderen. Het is niet altijd de meest intelligente verkoper die best scoort, noch diegene die het meeste uitleg geeft over zijn product, noch diegene die het meest jaren van dienst heeft.
Wat maakt dan het verschil ? Wel, sommige verkopers blinken uit in Commerciële Intelligentie. Wat dat betekent wordt helder uitgelegd in een no-nonsense verhaal, waar men het voor één keer niet heeft over productkenmerken, prijsnegotiaties of over afsluittechnieken.
De deelnemer krijgt tal van tips waarmee hij zich op een hard concurrentiële markt kan onderscheiden van zijn concullega-verkopers en waarmee hij zijn objectieven sneller mee kan behalen. Het gaat over inzichten, tips en advies die voor een keer losstaan van het eigen product of prijszetting. Naast IQ en EQ, kunnen ze in de toekomst hun CQ in de strijd gooien!
Elke deelnemer gaat op het einde van de dag naar huis met een persoonlijk actieplan waar hij ‘s anderendaags mee aan de slag kan.
- Wat is belangrijker dan je product kennen en kunnen verkopen?
- Wat bepaalt het resultaat van een C.I.- verkoper?
- Wat zorgt voor de magische "klik" tussen hem en de klant?
- Een C.I.-verkoper moet het goed kunnen uitleggen of toch niet?
- Een C.I.-verkoper is een duikbootkapitein!
- Een CI verkoper geeft andere dingen dan kortingen ( geven ikv netwerken ) en beseft dat geven gelijk staat met terugkrijgen.
- Een CI-verkoper is fan van zijn bedrijf en… zijn klant.